Narzędzie do optymalizacji tytułu i opisu strony www

Przy optymalizacji serwisu dla wyszukiwarek, dobrze jest poświęcić nieco czasu na odpowiednie przygotowanie meta tagów. Dobrze przemyślane tytuł i opis strony mogą znacznie zwiększyć klikalność linku do naszego serwisu w wynikach wyszukiwania Google (SERPs).

Meta tagi z definicji służą do opisywania zawartości strony i dokładnie tak powinny być używane. Warto zadać sobie trochę trudu i przygotować dla każdej strony serwisu odpowiednią zawartość znaczników „title” i „description”. Jeżeli Google „uzna”, że nasz opis jest rzeczywiście zgodny z tematyką strony, może on zostać użyty i zaprezentowany w wynikach wyszukiwania (jako tzw. „snippet”, przeczytaj więcej na temat kontroli tytułu i opisu strony w wynikach wyszukiwania Google).

Jeżeli można mieć wpływ na to jak będzie wyglądał wynik odsyłający do naszej strony, grzechem byłoby nie skorzystać z tej możliwości. Odpowiednio dobierając teksty, które będą wyróżniać się na tle innych pozycji, możemy znacznie zwiększyć ruch z wyszukiwarki Google bez poprawienia samej pozycji w wynikach wyszukiwania. Atrakcyjnie wyglądający opis na 5 miejscu będzie chętniej klikany przez użytkowników niż nudny, nabity słowami kluczowymi opis z pierwszego miejsca.

W przygotowaniu chwytliwych i dobrze wyglądających opisów możemy sobie pomóc wykorzystując proste narzędzie: Google SERP Snippet Optimization Tool.

Narzędzie do optymalizacji tekstu w wynikach wyszukiwania Google

Po wpisaniu tytułu, opisu strony i adresu URL, możemy zobaczyć jak nasza pozycja będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania gdy już tam sie pojawi, co może wyglądać na przykład tak:

Przykładowy listing na stronie wyników wyszukiwania Google

Google snippet

Dodatkowo, narzędzie pomoże nam kontrolować ilość znaków w tytule i opisie strony. Żeby opis i tytuł były w pełni widoczne w wynikach wyszukiwania, ilość znaków nie może przekroczyć odpowiednio 70 dla tytułu i 156 dla opisu.

Zaznaczając odpowienie opcje, możemy też sprawdzić jak przygotowany przez nas „snippet” będzie wyglądał w towarzystwie innych wyników i linków sponsorowanych wyświetlanych na górze listy i po jej prawej stronie.

Miłego eksperymentowania…

1 thought on “Narzędzie do optymalizacji tytułu i opisu strony www

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *